Odkąd w marcu Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła pandemię COVID-19 świat zmienił się w sposób diametralny, jakiego wcześniej nie mogliśmy sobie wyobrazić w naszym życiu. Wiele państw zamknęło swoje granice, zamknięto przedsiębiorstwa i uniwersytety, a zachowania społeczne były ściśle monitorowane i kontrolowane. COVID-19 nie oszczędził także sektora badań marketingowych. W związku z tym, że zdrowie i bezpieczeństwo stały się dla wszystkich sprawą najwyższej wagi, wstrzymano kilka inicjatyw w zakresie badań marketingowych, z których większość jest prowadzona poprzez bliskie, bezpośrednie interakcje. Na szczęście technologia, zwłaszcza narzędzia internetowe, pozwoliły badaczom rynku na kontynuowanie ich projektów pomimo obecnych ograniczeń. Oto trzy główne powody, dla których badania online są najlepszą metodą badawczą w czasie trwania obecnej pandemii:
Badania online jako jedna z najwygodniejszych metod badawczych w trakcie trwania pandemii
Obecnie dostępnych jest kilka form badań, między innymi rozmowy telefoniczne i ankiety wysyłane pocztą, lecz to właśnie badania online zapewniają badaczom rynku więcej możliwości. Narzędzia do badania rynku online są na tyle elastyczne, że mogą spełniać różne wymagania osób przeprowadzających ankiety. Oto kilka opcji, które można znaleźć i wykorzystać przeprowadzając sondaż w Internecie:
- Spotkania wideo online, w celu przeprowadzenia indywidualnych wywiadów i dyskusji w grupach fokusowych.
- Internetowe badania panelowe, w których respondenci mogą odpowiadać na ankiety używając komputera lub urządzenia przenośnego
- Mobilna etnografia do śledzenia codziennej rutyny
Dla większości z nas, jest to jedyna dostępna opcja
Ze względu na ograniczenia podróżowania w miastach, praca w terenie jest w tym momencie prawie niemożliwa. Różnorodne branże i dziedziny badań zdecydowały się na kontynuowanie swoich badań w Internecie. W dziedzinie edukacji uniwersytety i szkoły podejmują decyzje mające na uwadze ochronę swoich członków. Dodatkowo badania online zapewniają bezpieczną, pozbawioną ryzyka interakcję ze starszymi grupami populacji, które stały się bardziej sprawne w korzystaniu z komputerów i urządzeń przenośnych.
W trakcie pandemii więcej osób korzysta z Internetu w domu
Respondenci mogli stać się bardziej dostępni i otwarci na rozmowy, ponieważ mają więcej czasu w domu. Jedna z firm zgłosiła nawet, że dało to możliwość płynnego przejścia z urządzeń śledzących przechwytywanie rozmów na system telefoniczny/cyfrowy. Możliwość ta jest bardziej zauważalna wśród nastolatków w wieku szkolnym, którzy głównie utknęli w domach.
W czasach zawirowań i drastycznych zmian, badania marketingowe są obecnie ważniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej (nawet w takich branżach jak nieruchomości) i to właśnie dzięki narzędziom online możemy wchodzić w interakcje z respondentami. Świat stoi w obliczu poważnych zmian, ponieważ firmy i ludzie wprowadzają innowacje i dostosowują się do zmieniających czasów. Może dojść do globalnej recesji, a my musimy znać kolejne kroki, aby przygotować się na te możliwości. Jest to idealny czas na zrozumienie sposobu myślenia naszych respondentów. Najlepszym sposobem na uzyskanie takich informacji w obecnych czasach są właśnie badania online.