W dzisiejszym artykule zajmiemy się przede wszystkim kwestia samej już wnikliwej promocji nowego produktu, a za przykład posłuży nam już znany z poprzednich tekstów rynek farmaceutyczny. Weźmiemy więc po uwagę wszystkie czynniki charakterystyczne dla tego rynku, przypadkowe przedsiębiorstwo produkujące lekarstwa, oraz określimy rodzaj działań marketingowych, mających na celu osiągnięcie wysokiego poziomu sprzedaży nowo wdrożonego do oferty produktu, którego produkcja oczywiście została wcześniej ustalona na podstawie wnikliwych badań rynkowych.
Biznesowe bazy danych
Jak już niejednokrotnie podkreślaliśmy, aby skutecznie wypromować jakikolwiek produkt, należy przede wszystkim pozwolić potencjalnym klientom dokładnie poznać nasz produkt. W tym szczególnym przypadku chodzi nam o to, aby wybrać z bazy lekarzy wszystkich przedstawicieli danej specjalizacji, którzy będą zainteresowani naszym nowym produktem, a następnie wysłać do nich wszystkich odpowiednie materiały promocyjne, rzetelnie przedstawiać konkretny produkt i wyrobić u lekarzy przeświadczenie iż jest on całkiem dobrą alternatywą dla istniejących już produktów. Odpowiednie bazy biznesowe zawierające dane adresowe lekarzy, wyfiltrowane dzięki aplikacjom dedykowanym, na które następnie będziemy mogli rozesłać ulotki reklamowe przedstawiające nasz nowy specyfik, jako skuteczne lekarstwo na dane choroby, do zastosowania w odpowiednich przypadkach.
Kolportaż ulotek w oparciu o bazy danych
Aby skutecznie zaś dostarczyć ulotki do wszystkich wysegregowanych z bazy lekarzy specjalistów, warto wykorzystać aplikacje CRM, i tym samym dochodzimy do sedna dzisiejszego artykułu, czyli do skutecznej metody promocji nowych lekarstw na rynku farmaceutycznym. Tutaj zastosowany jest profesjonalny kolportaż ulotek reklamowych, w oparciu o wybrane adresy, wyselekcjonowanych z bazy lekarzy specjalistów w danej dziedzinie medycyny, którzy będą z racji wykonywanego zawodu zainteresowani naszym nowym specyfikiem.